برنامه کامل بازی‌های استقلال در فصل فوتبالی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پرسپولیس برای جذب اخبار هر کاری می‌کند برنامه کامل بازی‌های پرسپولیس در لیگ برتر ۱۴۰۳-۱۴۰۴ زمان بازی استقلال و پرسپولیس مشخص شد چه کسانی در پرونده فساد فوتبال احضار و دستگیر شدند؟ مدیرعامل پیشین باشگاه شمس آذر قزوین آزاد شد (۲ مرداد ۱۴۰۳) آقای گل لیگ برتر هم بازی مهدی قایدی| تشکیل یک زوج جذاب ایرانی در امارات سید مهدی رحمتی سرمربی هوادار شد وینگر برزیلی در راه تبریز؟ کسب مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی کشور توسط دختران خراسانی سرپرست استقلال معرفی شد مراسم بدرقه رکاب‌زن المپیکی ایران برگزار شد هرگز نخورد آب زمینی که بلند است | درباره پهلوان پوریای ولی کادر فنی نکو بدون تغییر در فصل جدید رئیس هیئت تیراندازی استان خراسان رضوی: ۸ میلیارد تومان برای قهرمان پروری نیاز داریم شرط‌وشروط گولسیانی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس بلاتکلیفی عامل مصدومیت یامگا| حامدی‌فر در اتاق انتظار پرداخت بدهی ساپینتو در اولویت باشگاه استقلال احتمال لغو اردوی پرسپولیس در هلند پیروزی بیرانوند و استعفای درویش؟
سرخط خبرها

نوستالژی | نتایج نمایندگان خراسان در لیگ فوتبال کشور سال ۵۱ -۱۳۵۰

  • کد خبر: ۵۲۹۳۳
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
نوستالژی | نتایج نمایندگان خراسان در لیگ فوتبال کشور سال ۵۱ -۱۳۵۰
پس از ناکامی نمایندگان خراسان در رقابت‌های مقدماتی لیگ منطقه‌ای و راه‌نیافتن آن‌ها به مرحله نهایی (که در قسمت‌های قبل به آن پرداختیم)، با تصمیم فدراسیون فوتبال ۸ تیم برتر این مسابقات برای اولین‌بار به‌صورت رفت‌و‌برگشت رقابت‌های خود را برای شناخت قهرمان پیگیری کردند؛
حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ پس از ناکامی نمایندگان خراسان در رقابت‌های مقدماتی لیگ منطقه‌ای و راه‌نیافتن آن‌ها به مرحله نهایی (که در قسمت‌های قبل به آن پرداختیم)، با تصمیم فدراسیون فوتبال ۸ تیم برتر این مسابقات برای اولین‌بار به‌صورت رفت‌و‌برگشت رقابت‌های خود را برای شناخت قهرمان پیگیری کردند؛ رقابت‌هایی که آغازش در سال‌۱۳۵۰ بود، اما تا سال بعد طول کشید.
 
بعد از این تجربه، فدراسیون تصمیم به برگزاری اولین دوره لیگ سراسری با نام جام تخت‌جمشید گرفت؛ بنابراین ضمن توان‌سنجی ۸ تیم برتر، به روال ۲ سال گذشته در ۴ گروه، مسابقاتی را برگزار کرد تا مقدمات اولین دوره جام تخت‌جمشید با ۱۲ تیم استارت بخورد. بر‌خلاف ۲ دوره قبل لیگ منطقه‌ای که از ۳۰ تیم حاضر، ۲ سهمیه به خراسان اختصاص داشت، این‌بار فقط به یک نماینده از خراسان جواز حضور در این رقابت‌ها داده شد! و این نماینده، پاس مشهد بود که در بزنگاه بر آریا غالب شده و انتقام دوره‌های قبل را گرفته بود. با تصمیم فدراسیون، ۴ شهر تبریز، ساری، اصفهان و شیراز به‌عنوان میزبانان این رقابت‌ها انتخاب شدند و به خوزستان نیز، چون تنها‌استانی بود که ۲ سهمیه در این رقابت‌ها داشت، میزبانی داده نشد!
 
مشهدی‌ها هم که قدرت حفظ ۲ سهمیه‌شان را نداشتند، قطعا در قبول میزبانی همچون ۲ دوره قبل راه به جایی نبردند. رقابت‌هایی که از پنجشنبه ۱۶‌شهریور‌۱۳۵۱ به‌مدت ۱۰ روز برگزار شد تا چهره ۸ تیم برتر برای مرحله دوم مشخص شود. پاس مشهد در گروه‌۴ این رقابت‌ها در ساری به‌مصاف ملوان انزلی، پرسپولیس شاهی (قائمشهر) و گارد تهران رفت (نماینده زاهدان انصراف داد). در روز آغاز این رقابت‌ها، مسئولان استان مازندران ضمن حضور در ورزشگاه، مراسم ویژه‌ای از‌جمله رژه نیز برای افتتاحیه تدارک دیده بودند تا مشخص شود این مسابقات چقدر برایشان اهمیت دارد.
 
نماینده خراسان در اولین دیدار در زمینی ناهموار که مورد اعتراض سایر تیم‌ها نیز بود، به‌مصاف تیم جوان و پرانرژی گارد تهران رفت؛ تیمی که بعد از مدت کوتاهی به «هما» تغییر‌نام داد و سال‌ها در فوتبال خوش درخشید. پاسی‌ها بازی را توفانی آغاز کردند و بار‌ها تا مرز گل‌زنی پیش رفتند؛ اما روی یک ضد‌حمله توسط مهدی غزال، دروازه مهدی ایمان نژاد فرو ریخت تا ناکام این دیدار باشند. در دیگر‌بازی، ملوان ۲ بر ۱ از سد پرسپولیس شاهی گذشت.
 
پاس در دومین دیدار خود به‌مصاف میزبان رفت. پیروزی گارد بر ملوان، عملا شانس پاس و پرسپولیس را برای صعود افزایش داده بود؛ اما بارش شدید باران که ساعاتی قبل از بازی آغاز شده بود، زمین مسابقه را به باتلاق تبدیل کرده بود، به‌گونه‌ای که به‌حرکت‌در‌آوردن توپ به‌سختی انجام می‌شد. اعتراض نماینده مشهد مبنی‌بر نامناسب‌بودن زمین، دقایقی در روند انجام بازی اخلال ایجاد کرد؛ اما ناظر فدراسیون حکم به ادامه بازی داد. سوت پایان که به صدا در‌آمد، تابلوی نتایج عدد ۳ در مقابل ۰ را نشان می‌داد. پس از اتمام مسابقه نیز پاسی‌ها به نشانه اعتراض، بدون انجام بازی سوم با ملوان، ساری را به‌سمت مشهد ترک کردند تا تنها‌نماینده خراسان در سال‌۵۱ همچون ۲ سال گذشته موفقیتی در مسابقات کشوری به دست نیاورد!
 
اما نکته جالب اینکه درست به همان دلیلی که مشهدی‌ها به آن معترض بودند، گارد سومین بازی خود را در تهران با نماینده مازندران انجام داد! با اتمام این رقابت‌ها، گارد و ملوان انزلی از این گروه صعود کردند تا به‌همراه تراکتورسازی تبریز و پاس سنندج، تاج اهواز و پرسپولیس اصفهان، پاس شیراز و ایران‌جوان بوشهر دور دوم رقابت‌ها را آغاز کنند؛ رقابت‌هایی که به میزبانی اهواز از ۷‌آذر انجام شد و با قهرمانی تاج اهواز خاتمه یافت. سرپرستی این مسابقات در همه مراحل از ابتدای دیدار‌ها در گروه‌های چهارگانه تا خاتمه مسابقات در اهواز به‌عهده تیم سه‌نفره حشمت مهاجرانی، حسن حبیبی و عزیز اصلی بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->